2011. június 28., kedd

HŰVÖSVÖLGYI MALACFEJ

Ha már belementem helyszíni részletekbe, akkor ezt is meg kell említenem. Az űrből stírölve a magyar tájat, meglepő, malacfejet ábrázoló betonszerkezetet fedeztem fel egy szép napsütéses délelőttön. Ezt itt (zoom-olj rá, ha nem találod):


Jó, ha nagyon őszinte vagyok, az Urbanista blogon olvastam róla először, de annyira nem hittem neki, hogy űrszemüveget ragadtam. Tényleg ott van: a vadászvillák kertjei között egy óriási, félbehagyott templommaradvány (a tervező Molnár Farkas volt). Mondanom sem kell, használaton kívül áll. 

Arról még nem tudok írni, mit tervezek ide, de vannak ötleteim: művészeti alkotóház, egyedi kulturális ifjúsági szállás, művészóvoda, kortárs tánciskola (mondtam már, hogy az idei POSzT-on belezúgtam Angelus Iván szakközepeseinek flashmob előadásába? ha létezik közösségi improvizatív alkotás, akkor ezek a fiatalok azt csinálják), szabadtéri színpad (persze akusztikus, hogy a lakók nyugalmát meg ne zavarja semmi), vagy ez mind egyben.

Na, de arról viszont hosszan tudnék írni, hogy mi valósul meg ebben a szent minutumban éppen ezen a szent helyen a 70 fős Halastó kórus és Göttinger Pál rendező jóvoltából. Kérem szépen, egy igazi angol kortárs meseopera, méghozzá Az elvarázsolt disznó. És nem is akárhogy: látványosan, szellemesen, gyermekien, kedvesen, élvezetesen, együttesen. Mindent a tagok csináltak és csinálnak, a fordítástól kezdve a hangszerjátékon át a díszlet- és bábkészítésig. Azért merészelek ennyire ömlengve írni róla, mert kivételesen kimaradtam a Halastó eme mega-projektjéből, így van rálátásom. 

Az elvarázsolt disznó a Szentföld templomban:
három hercegnő és egy elbizonytalanodott szereplő
Fotó: Drienyovszki Eszter

A helyszín és az előadás is annyira meggyőző, hogy azonnal be is emeltem őket a projektembe. Szeretném, ha a SZENTFÖLD TEMPLOM egy olyan helyszín lenne, amivel a CultSpot projekt kapcsán végre hosszútávon történne valami hasznos. Úgyhogy művészeinkkel és diákjainkkal karöltve elkezdünk izgalmas programokat szervezni ide, amennyiben a főváros és a műemlékvédelem is mellénk áll: önkénteseket hívunk, hogy rakjuk rendbe a területet (takarítás, kertrendezés), helyszínspecifikus alkotásra írunk ki pályázatokat diákok körében, iskolai versenyeket szervezünk, profi színházi és zenei előadásokat, illetve kiállításokat rendezünk. Mindezt azért, hátha egyszer csak jön fehér lóháton egy nagyon gazdag ember, és azt mondja: Ám legyen! Befektetek. És lőn közhasznúság és kultúra a Szentföld templomban. Mire a műemlékvédelem és a főváros közös mosollyal felsikolt: Ámen!                   
Addig pedig gyertek el a meseoperára. Még van belőle 6 előadás.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése